Rytmus

Zase nemám o čem psát.

Říkám to často. Myslím, že se toho nezbavím. Nevím. Opakuju se. Zkusím to jinak.

Zkusím se na chvilku jenom dívat. Sledovat, jak sedím v pokoji, ve třetím patře paneláku na Vinohradech. S kaktusem a zelenou květinou si pinkáme CO2 a kyslík, tam zpátky. V pyžamu. Na půjčeném stole puštěný počítač. Slovo puštěný zní divně, když se napíše. Všechny rituály hotové, jsem umytý, uvařil jsem si čaj, vyvětral, a tak. Pravá ruka na myši. Upřeně se dívám do prázdného políčka, tam, kde má přijít nadpis.

Budu psát o tom, jak mi dneska v noci bylo blbě, a že jsem zvracel ještě ráno? Proč? Co z toho kdo bude mít? Tak tam něco přidám, něco, co všeobecně platí a zní to rozumně. Třeba, že když člověk klečí u mísy, že cítí pokoru. Jo. Ne. To ne. Tak já se na to dneska vykašlu, počkám, až mě něco napadne a zítra to zkusím zas.

Píšu, mažu, bez rozmyslu. Deset, dvacet, čtyřicet minut pryč. Tak já to zkusím prostě narovinu, jak to je.

Rád píšu. Tak musím psát. Jinak to nejde. Každý den. Dělat si čárky. Vylouhovat padesát pytlíků Twinnings English Breakfast a potom sto sáčků Ahmad Earl Grey. A jít si pro další. Psát věci, které by se neměly dostávat ven. A pak je zveřejnit. Sázet chyby. Mít radost z toho, jak je to celé těžké. Dívat se na sebe, jak se v tom topím.

Co je přednější, kvalita nebo kvantita? Jsem zvyklý hodnotit, známkovat. Jestli se chci posunout, budu to muset nechat být. Je to jedno. Psát, usmívat se u toho, radovat se ze všeho, co vyleze. Moc to radši nečíst. Každý den to trochu kazit. Dívat se, jak se to ve mně bije, a jak postupně mizí ta strašně smutná představa, že dokonalost může být.

Zanechat Odpověď

